tisdag 25 januari 2011

Bilbesiktning

Ibland kan jag tycka det är bra med bilbesiktning, i alla fall när det gäller damer som mig. Jag har ingen direkt (förrutom sonen - men han har inte så mycket tid) som kan något om bilar så jag upptäcker aldrig (och inte någon annan heller) om det skulle var något märkligt med bilen.. jo om den låter konstigt eller om ngn mystisk lampa lyser på kontrollpanelen men annars oftast inte..
Nu var jag ju då på bilbesiktningen och han hummade, kollade och lyste med en lampa överallt. Han t o m tillkallade en kompis (då började jag ana oråd) och sen sa han att min bil läckte bensin vid bränslefiltret!! Aha!! Vad sjutton är det då? Nej, det sa jag inte till honom men när jag kom iväg därifrån så ringde jag min meckarkille (kompis som har en bilverkstad) och jag fick komma med bilen på kvällen!! Tyvärr var jag tvungen att komma tillbaka till bilprovningen men det får bli i nästa vecka..

Var sedan med My i stallet och hjälpte henne mocka. Hon har så långa dagar i skolan på måndagar och tisdagar, dessutom tycker jag att det är ganska avkopplande från stressen och allt telefonpratande, att fixa runt där ute!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Ninja sa...

Stallet är bästa stället....när det gäller att bli av mmed negativ stress :)

Bara Jag sa...

Anmärkningar vid besiktningen känns ok om felet är lätt (och billigt) att åtgärda :-)
Kram!