tisdag 18 januari 2011

Förvånas gör man ständigt!

Läste Metro på vägen till jobbet och såg så många artiklar värda att skriva om - för det första verkar det som hela Sverige drabbats av varghysteri återigen.. precis som insändaren "Jonas" säger så kan man ju undra när de tänker sätta ett tak för hajbeståndet utanför Sydafrika med tanke på alla som vill dyka där och kanske borde det räcka med 200 älgar eller vildsvin här i Sverige också..?? Jag tycker absolut att vildsvinen borde försvinna - de är några läskiga rackare.. men jag är ju inte jägare och enligt den här skribenten så var det ju dem som våra politiker lyssar på.. Jag gillar ju vargarna och ser inga som helst problem med dessa stackare som finns kvar i vårt land.. se till att det finns mat till dem i skogarna så vill de inte ha oss skinntorra typer till middag.. haha.. Antar att det blir någon form av tävling mellan vargarna och jägarna - vem får godaste vildsvinsteken ikväll?? Får väl ansluta mig till "vargens vänner" om det nu finns..

Hittade även en artikel om en hysterisk fiesta i San Bartolome de Pinares, Spanien där "modiga" män och kvinnor rider sina hästar genom ett brinnande bål?! Anledning? Det renar dem och skyddar dem resten av året!! Ja jösses det måste vara deras svar på sk social träning.. Nej, allt med Spanien är inte positivt.. tjurfäktningarna är väl som tur är förbjudna numera men pågår säkert på hemliga arenor.. ett sådant förbud kan väl inte en sann spanjor acceptera??!!

Till sist - Bryan Ferry (Roxy Music) en av mina största idoler (mycket för att han var så himla snygg!) var numera stilikon för Dolce&Gabbana - hmm, på det fotot jag såg var han inte så tjusig längre, mer bara en gammal gubbe! Ha, är det så?? Då är jag snart en gammal kärring!! Milde himmel jag som trodde att jag alltid var 25!!! Åtminstone till utseendet!!

Förresten TACK alla ni som önskade mig bättring!! Jag är helt återställd numera!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

rackemarie sa...

Skönt att du mår bättre nu! Ja, hur gammal är man egentligen? Även om spegeln och kroppen säger "gammal" säger huvudet allt mellan 12 och 100.

Anonym sa...

Tyvärr är det bara i Katalonien som tjurfäktningen ska förbjudas (jag tror inte att det har trätt i kraft än?). Hoppas innerligt att resten av landet följer efter...

Bryan Ferry var jag lite småkär i :-)