söndag 16 januari 2011

Jour

Idag har vi haft jouren i vårt lilla stall. Det infaller var 7:e vecka när vi är fullt stall. Då åker man dit och ger hästarna frukost och sedan en timme senare släpper man ut dem. Det är sedan hagintag vid 2-tiden och lunch till alla hästarna. Till slut är det kvällsfodringen vid halv åtta ungefär.

Detta var inte så kul idag, jag hade hela natten mått illa och sovit bara till och från... illamåendet satt sedan i hela dagen men nu framemot kvällen kunde jag t o m få i mig lite soppa!!
Troligen en dålig räka igår.. men det där vet man ju inte riktigt..
Det har varit mycket synd om mig idag!! Haha..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Skönt du år bättre nu.
;)

Bara Jag sa...

Tänk att en liten räka kan orsaka så mycket obehag! Tur att du höll dig sysselsatt så du slapp ligga hemma och känna efter för mycket ;-)
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Dumma räka som "sabbade" din söndag ;)
Kram

rackemarie sa...

Är väl typiskt att ha jour just då man mår pyton. Äter era hästar alltid hö inne innan de går ut? Hos oss får de bara kraftfoder, täckespåklädning och sedan ut i hagen till hö/silage. Jättesmidigt. Vi klarar av allt på en halvtimme och sedan är det bara att åka hem och zzzz...

Ninja sa...

Det var ju typiskt att du blev dålig en sådan dag......