söndag 23 januari 2011

Hästar, hästar..

Idag har jag städat - dammsugit bort en massa kattludd och pippifågelfjädrar i mitt hus.. därefter for jag iväg till biltvätten! Det är första gången på flera månader, men jag skall besiktiga bilen imorgon och de brukar bli kinkiga om bilen är smutsig!! Min kära bil fick sig en rejäl genomkörare även invändigt med dammsugning och polish på instrumentbrädan.
När allt detta var fixat åkte jag ut till My som var i stallet. Tittade på när hon red en av hennes stallkompisars häst (ägaren var själv och åkte skidor). Till sist blev det även Rockys tur och då skrittade hon ut en lång runda och jag promenerade bredvid. På tiden att han får se något annat än ridhuset, men isgatorna som varit här nere hos oss har inte vara ett alternativ för dem att rida på! Idag var det plusgrader!!

När jag sedan hade satt in bilen, ätit lite och tittar ut genom fönstret - då snöar det!! Aaahh, tur att jag inte fick av broddarna.. jag tänkte nämligen brodda av Rocky nu för hagarna är helt ok numera, men det var ju verkligen tur att den ena brodden satt som berg och då lät jag alla sitta kvar tills hovslagaren kommer. Han kommer antingen denna eller nästa vecka!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

Elle sa...

Den där jäkla snön vill inte ge sig!
Jag ska väl inte klaga, men nu får det gärna bli vår. Till och med barnen säger att de längtar till sommaren nu.
Kul att du kom till mitt spa, kan behövas ibland, eller?

Ha en fin vecka!
Kram Elle

Lysande ögonblick! sa...

Härligt med en lång runda och att äntligen komma ut och slippa ridhuset. :-)

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hoppas att dom där katthåren och fjädrarna inte kom sig av att dom råkat i luven på varann...

sv: Alicante är verkligen en fin stad, men vackrast i världen kan jag nog inte hålla med om :-)

Gun sa...

Jag har också städat idag. Jobbigt, men skönt när det är klart. Hoppas det gick bra på bilbesiktningen!

Sv: Tack, vad kul att du gillar dem.:)

♥ Carina ♥ sa...

Hoppas det gick bra på besiktningen. Det är såå trist om man måste på återbesök...
Kram

rackemarie sa...

Här får broddar och snösulor sitta kvar en omgång till. Snön har här förvandlats till stenhård is och drivorna till isberg.

Stina sa...

Kattludd och pippifjädrar...hrmmm... Känner igen det där med päls, den finns överallt. När jag häromdan stod och pratade med en av de gamla tanterna här i huset upptäckte jag plötsligt att hon hade Esterpäls på sin kappa. Jag gav henne en kram när vi träffades och då måste min pälsbeströdda jacka ha smittat av sig :)

Sv: Håller med dig om att blogspot inte är så välutveklad när det gäller layout och bildhantering, men just det problemet jag hade beror på datorn...eller i alla fall styrplattan som helt lever sitt eget liv. Kram