måndag 26 april 2010

22:12

Denna tiden är den bästa. Nästan dags att sova men lite ork kvar. Klar med allt middagslagning, disk, undanplockning, tvättmaskinsurtagning, Rocky, handla mat, Mys läxor (om hon vill ha hjälp - inte alltid hon vill). Nu kan jag surfa runt på hemsidor, läsa lite bloggar etc. Tack vare solen och värmen som varit idag och att det är ljust mycket längre gör att ag inte alls är lika trött på kvällarna. Åtminstone inte i början av veckan när man fått sova så vidunderligt gott som jag fick denna helg!

Skulle försöka hitta ett par skor till mig själv att ha på Mys konfirmation, får se om internet har något bra erbjudande. Jag tänkte beställt ytterligare en dyna till en Baden-baden stol, men tro det om ni vill, just den jag ville ha var slut!! Usch.. och med en lite käck kommentar om att postorderfirman inte väntade någon leverans från leverantören inom det närmast.. men hallåå, så fick man inte göra..

Fick tråkiga nyheter när vi kom till stallet. En av våra stallkompisars häst hade blivit utdömd idag. Mycket tråkigt. Hon har verkligen kämpat för att få den frisk under väldigt lång tid, men ibland får man ju ge sig såklart, men det känns otroligt ledsamt. Jag känner verkligen med henne och det gör även mina flickor. Tråkigt, tråkigt.. Det var väldigt nära att Pepita inte heller blivit bra från sin gaffelbandsskada, men det lyckades. Hon blev helt återställd och Sara tävlade henne t o m i några enklare hopptävlingar innan vi sedan sålde henne. Hennes konvalescens varade i nästan 1½ år.. Sara tyckte det var så fantastiskt att hoppa henne, hon hade en underbar teknik. Sara sa alltid.. "titta vi flyger!!"

Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: