måndag 5 april 2010

Hus?

Har varit och tittat på ett litet hus idag. Vet inte vad jag skall tycka och tro egentligen.
Henrik och Sara var också med, Henrik tycker det är ett kul projekt, Sara ska jag ringa och kolla men hennes mobil fungerar inte riktigt i det hus hon bor i.. för mycket brandväggar?!!

Anledningen till att jag tittar ibland på hus eller små gårdar är att jag tycker det är dyrt att bo där jag bor. Jag trivs ganska bra men det hade varit roligt att ha ett eget hus och kanske ändå få samma månadskostnad eller t o m mindre.. Jag älskar att se potentialen i ett hus och sedan inreda det precis som man vill. Jag har bara ett krav och det är inte så enkelt att uppfylla. Det är att det måste vara billigt i inköp för jag måste få ett ekonomiskt utrymme att göra om det så att det passar just mig...

Ibland funderar jag på att i stället flytta till en mindre bostadsrättslägenhet i Malmö. Det blir också mycket billigare men så får man kanske ingen bra balkong, ingen parkering till bilen.. jag vill ju kunna gå ut mycket och bara njuta..  Många gamla lägenheter runt ex Folkets Park i Malmö är inte så dyra varken i inköp eller i avgift och dessa skulle man också kunna renovera och inreda fantastiskt tjusigt..

Det är många funderingar som snurrar i mitt huvud, vi får se vad som blir..


Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: