söndag 11 april 2010

Lyckad tävling

Jag orkade inte blogga igår, var helt slut när jag vid sex-tiden på kvällen åkte hem och kastade mig i ett bad. Åkte sedan vidare till en god middag som Sara och Felipe bjöd på. Verkligen skönt att inte behöva fixa maten själv en sådan här kväll.

Tävlingen var verkligen lyckad. Enda smolket i bägaren var att vi inte fick till det med visningsdatorerna (de som skall visa resultatet) men trots det verkade alla glada och positiva. Många tackade innan de åkte för trevliga tävlingar!! Skitkul!

Vi körde på två banor på förmiddagen och sedan när det blev dags för lagtävlan, division 1 i ponnyallsvenskan, så var alla ekipage inomhus. Inget märkligt inträffade och inte ett enda klagomål under hela dagen!! Tror att jag och min kära tävlingsledare Maria skall klappa oss på axlarna och tycka att vi börjar bli riktigt bra på att administrera tävlingar!! Hon är verkligen en klippa för jag kan inte Equippe tillräckligt bra för att fixa alla delar ännu men det fixar sig nog så småningom - ju fler tävlingar vi arrangerar - ju lättare blir det!!
Vinnande lag i omgång 2, dvs vår tävling, blev Willands Ryttarförening, tvåa Everlövs Ridsällskap och trea Torns ryttarförening.

Idag var det fint väder och My ville jag skulle följa med ut till stallet så hon kunde rida på ett fält men där var både högtryckstvätt och traktorer så vi red på fältet precis framför ridhuset.. Han hade busat i hagen och hamnat med framfötterna på järnrören så vi var nog mest rädda att han skulle ha blivit skadad igen men My tyckte han kändes ok och jag kunde inte se något konstigt heller. Vi linimentade och satte på back-on-track. Detta linimentet går att ha tillsammans med back-on-track enligt vår veterinär och det får vi ju tro på..

Bilder från tävlingen kommer när jag fått till det med den kameran jag använde då.. batterierna har tagit slut i kameran och då kan man inte överföra några bilder heller tyvärr.



Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: