tisdag 20 april 2010

Magnolia och snö

Precis invid stationen i Lund finns en magnolia som är fantastisk. Just nu är den påväg att slå ut alla sina vackra blommor på bar kvist. Jag förundras denna blomma och framförallt att den kommit så långt i sin blomning trots denna hemska vinter och vår. Bild utlovas imorgon!!
Jag hade knappt tänkt tanken färdigt förrän det började snöa när jag körde My ut till stallet!!
Jag verkligen hatar snön.. och iskylan också.. Rocky har nu fått på sig sitt varma täcke igen.
Slut med tankar på vår och sommar för denna gången igen... jag har till och med satt på lite värme på elementen i vardagsrummet på nedanvåningen, jisses vad kallt det var där ikväll.. burr, burr..

Har roat mig med IKEAs planeringsverktyg ikväll.. planerat om mitt kök med ny inredning (allt utom vitvaror) hamnade på den facila summan ca 25 000 kr.. hmm - ja det vore kanske värt ett besök eller rättare sagt ett telefonsamtal till banken? Kanske, kanske... jag har som ni märker många funderingar i mitt lilla huvud.. om ni undrar så är det räknat på inredningen som heter ÄDEL.. jag har gjort precis som jag önskat mig och inte bantat ner något.. ja det skall vara att jag inte byggt in vitvarorna men eftersom jag har en alldeles ny diskmaskin känns det lite slösigt att bara kasta bort den.. kyl och frys får nog bytas men där är jag inte säker på att jag vill bygga in dessa.. däremot just diskmaskinen är ju så mycket snyggare att ha inbyggd, tycker jag.

Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: