onsdag 7 april 2010

Åsna vs alpacka

En av mina blogg-kompisar hade hittat en annons om åsnegrimma till salu på Tradera. Hon skrev också att det ibland kändes som om man hade en i stallet, ja det kan jag ju hålla med om, men vad hade väl inte varit mer underbart än en riktig?? Hade jag haft en gård skulle jag absolut haft en, kolla bilden..

Tycker att vi absolut borde ha en sån här i vårt stall..jisses vilka pussgurkor särskilt fölet..

Jag har ju en knäpp idé även om en liten "flock" alpackor.. de är så söta men jag tror att en åsna är mycket lättare, mer hästlika och gillar nog att "bara" ha hästkompisar utan behov av någon av sin egen ras. Det däremot tror jag inte fungerar med just alpackor..


Vad härligt att bli mött av den här synen när man kom till stallet!!

Jag kan nog nöja mig med några hästar, en åsna, en hund och massor av glada katter!! Drömma måste man ju få lov att göra, bäst hade det ju varit om denna gård dessutom var belägen i södra Europa.. sol och värme!!

Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Birgittas hästsida sa...

Bloggkompisen måste instämma i varje ord!
Otroligt söta åsnor (särskilt fölet) och alpackorna gick inte heller av för hackor.
Risken är väl att man (läs: JAG) hade kramat ihjäl hela bunten!

Ninja sa...

Alpackorna var ursöta!