torsdag 8 april 2010

Roliga reflektioner

Jag tycker att det där med språk kan vara så förfärligt roligt. Jag får en tidning som heter "Språk" på jobbet och där fanns i det nuvarande numret en artikel om travhästars namn. Det roligaste namnet för en speaker på en travbana måste vara Star Tarey!! Prova att uttala det men med lite annorlunda betoning och du får det till att låta som "startar ej".. tänk dig själv "och in på upploppet har vi nu Star Tarey i ledningen"..

En annan fundering i tidningen var hur man böjer verbet spinna i betydelsen "cykla hastigt på träningscykel till häftig musik - spinning"! När man är klar dvs när jag skall berätta att jag var igår och..??.. jo just det, jag var och spann igår, resp jag har spunnit på gymmet idag.. som en ren fortsättning på detta så såg jag något kul i morse när jag åkte buss - mitt bland alla cyklar i ett cykelställ i Malmö stod plötsligt en träningscykel!
Hade man tänkt att erbjuda tjänsten som konkurrens till alla gym?! Eller för att det är roligare att cykla ute bland folk, i en mer autentisk miljö?! Nej, den enkla förklaringen är nog att man bara ställt den där för att slippa köra till soptippen själv, men jag blev alldeles full i skratt!

Igår var fint vårväder, sonen passade på att fira detta med långboardåkning på Söderåsen..


Visst ser det häftigt ut?? FAST jag hade aldrig vågat!!


Våren är på väg..Henrik närmast fotografen och sedan Oscar..

Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
Bloggar - Topplista

Inga kommentarer: