fredag 9 april 2010

Sista touchen..

Idag lägger vi sista handen vid tävlingen. Fastställda startlistor läggs ut och dressyrbanorna byggs ikväll - sen kör vi så det ryker imorgon!
Skall bli jättekul! Finns några priser kvar att fixa men det är på gång..

Rocky blev riden av Helena (forna ägaren) i onsdags igen och sedan hjälpte hon My ett tag när hon red. Han är lite motvalls och vill egentligen inte gå med på att träna upp sig igen, men vem vet inte hur svårt det är att ta sig samman och vilja träna?! Dessutom vill ju inte musklerna riktigt heller från början.. Detta får mig att tänka på att jag måste ta tag i min egen "ut och springa" träning igen!! Tappade bort mig när jag varje dag inte var hemma före kl 20.00 veckan innan påsk och sedan var det ju påsk som sagt.. men från och med måndag är det nya tag igen, hoppas jag!
Helena var nöjd till slut och tyckte att My verkligen varit duktig och fått till ridningen och Rocky mot slutet, vilket ju var jättekul att höra.
Helena är uttagen till Knytkalasets Plantskola på Tullstorp tillsammans med 7 andra lovande ungdomar i region Syd med Jan Brink som tränare. Det finns 2 st "plantskolor" i Sverige med vardera 8 lovande young rider/unga seniorer i åldern 17-27 år, varav detta är den ena. Tanken med dessa "plantskolor" är att man skall ha möjlighet att rekrytera ryttare ur dessa till "Knytkalaset" . Det känns jättekul att Helena dessutom vill engagera sig i My och Rocky!! Nu har vi bestämt att träffas en gång i veckan för en hårdkörning..


Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: