tisdag 27 april 2010

Städtant

JÖSSES idag har jag varit duktig. Jag har städat som en galning överallt bara för att jag kände att det var dags. Man skulle kunna tro att mormor var i antågande för ett besök, men så är det inte alls. Jag bara stod inte ut med skitiga golv, dammig toa och massor att kattludd överallt.. när jag hade kört ut Mysan till stallet, så började fejningen. Oj vad jag blev nöjd!! Nu sitter jag och njuter med tända ljus och helt rent överallt! Borde egentligen fira med ett glas vin, men blir så sömnig då, tror jag tar en kopp te i stället!

Dotterns pluggande inför spanskan gav utdelning - VG!! Inte illa!! Jag tyckte det var jättebra gjort!

Kom på att jag undrar vad sonen roar sig med? Förmodligen matte eller något liknande. Nej, ringde och kollade - han läste vattenteknik tillsammans med 3 andra studentkompisar. De skulle fira Lundatypisk Valborg - fest i stadsparken tillsammans med 100-tals andra från tidig em!! Apropå den första bilden här i inlägget, så fick Henrik i uppdrag när han gick i andra klass att han skulle skriva en bok och illustrera varje familjemedlem. Han skrev om sig själv att han spelade ishockey, Sara red, My gick runt bordet (hon var bebis då och precis lärt sig stå/gå om hon höll sig i ett lågt soffbord) och jag - jag dammsög!! Prata om städtant i sitt barns ögon!!

Dotter nr 2 städade garderoben ikväll så hon var också lite städtant.. i aprikos mysdress..som Maria Montazami (Hollywoodfruar). Hon är lite piffigare än mig och ibland tar hon på sig högklackade skor när hon städar bara för att det blir lite roligare om man samtidigt känner sig fin!! Påminner mer om denna städtant till vänster än om den första!!

Till helgen skall det bli storbak - pajjer och cheesecake/kladdtårtatill konfirmationen  skall tillverkas i storköksmängder. Det blir purjolök- och baconpaj, Quiche Quentin, och Västerbottenpaj som skall tillverkas. Recept kommer på allt under veckan för er som vill testa något nytt!
Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: