onsdag 3 februari 2010

Beundran

När jag satt i bilen tidigare idag såg jag en stackars brevbärare, en tjej som var ute och kämpade i höga snödrivor och slet med sin tunga cykel. Fullastad med post?! Dessutom är ju postcyklar inte de smidigaste. Såg sedan ytterligare en tjej - också brevbärare, som trampade på genom snön och tänkte, oh vad man måste beundra dessa fantastiska människor som inte ger upp. Det var damer i min ålder - vi är oerhört strävsamma och framförallt starka och sega.. =))
Skänkte också en tanke till tidningsbärarna som gjort en fantastiskt insats i natt, åtminstone var min tidning i brevlådan när jag klev upp kl 07.00. Tackar, tackar.. jag vet vilket helvete detta jobb är - i storm, regn och snö/halka... har själv jobbat som detta i några år när barnen var små, men en sådan här snöstorm råkade jag aldrig ut för, tack och lov!!
Även de som kör i skytteltrafik hela natten och skottar våra vägar är beundransvärda! Kvälls- och nattpatrullerna är ju helt beroende av dessa människor för att kunna ta sig ut till svårt sjuka i hemmet som behöver sin medicin.

Känner att nu får vi banne mej njuta av några underbara sommarbilderna för att orka i snöstormen..  Kolla..


Mys och Rockys fötter!!



Sommarpuss..

Jag har jobbat hemifrån idag. Tack vare teknikens under så lyckades jag koppla upp mej på vår egen server och vår egen telefonväxel - är full av beundran för detta fenomen också!! Det funkade precis som om jag var på jobbet - otroligt, tänk att tant Ohlsson trodde jag satt på ett "fancy" kontor men i själva verket gick jag i mysbyxor och utan att vara piffig i håret!!

Håller annars på att fixa lite med en tävling som vi skall ha i Flyinge RF till våren, en av Ponnyallsvenskans div 1 deltävlingar i dressyr. Skall bli kul, förhoppningsvis många ekipage och kanske t o m lite vårsol framför Granelundshallen!

Nu blir det ytterligare ett avsnitt av Ponnyakuten på SVT play.. skall bli kul att se om det finns några lösningar på "problemen" =))



Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: