fredag 19 februari 2010

Veckan som gått

Denna vecka vill vi inte vara med om igen. Oron för en sjuk liten katt tär på mitt liv, jag har nog inte sovit så dåligt sedan mina barn var små och hade kräksjukan. Ligger som på helspänn och undrar om det möjligen var sista kräkningen eller det kommer flera? Usch..
Tippen var förstoppad pga en mag-/tarmkatarr, han fick allt möjligt men parafinoljan skulle nog göra susen. Han har ännu inte varit på toa, så eventuellt måste jag dit igen imorgon och få mera laxeringsmedel.. stackars Tippen.. jag fick en massa specialmat och antagligen måste Tippen alltid äta sådan mat hädanefter..

Jag gick med Rocky i ridhuset idag, 45 min.. jag blir alldeles svettig men det är ju bra motion, hoppas jag. Han hade tappat en sko, ringde hovslagaren och han hoppades han skulle kunna fixa det tidigt på måndag morgon. Vi skall ju sedan på återbesök till veterinären igen på måndag, jag är snart hennes bästa kund..

Har precis varit och hämtat My och en kompis som var på Mif Redhawks matchen, de vann med 4-1 mot Leksand. Jag hade gärna sett den matchen men pallade inte duscha och sedan rusa iväg, ville vara hemma..
Nu börjar det gå åt skogen för svenskarna i OS, de ledde länge med 3-1 mot Belarus, men nu står det plötsligt 3-2 och det är inge bra alls, de där herrarna från Belarus är hårt drivna..och det är 5 min kvar.. jag har varit med om att man skottar in ett mål när det bara är 2 sek kvar.. oj, oj..
Nuu skall jag ta ett glas vin och sedan är det sängen - bumsadejsi..

Nu regnar snön bort, och jag längtar efter sommaren eller åtminstone våren med snödroppar, krokus och scilla.. så härligt det skall bli..




Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Birgittas hästsida sa...

Vad duktig du är som orkar gå så länge!