torsdag 11 februari 2010

Borta bra men hemma bäst

Jag gillar egentligen att resa. Tycker det är väldigt inspirerande att se mycket folk, fundera över vem de är etc etc. Jag älskar dessutom flygplatser för det känns som man är på väg mot ett äventyr och framförallt varmare platser.. Det hade varit så underbart att plötsligt landa på en flygplats och när man går ut planet så slår värmen emot en.. Fantastiskt..

Nu är jag väldans trött och sliten, har jobbat som en liten galärslav och fått det mesta klart.
Trendrapporten skall bara finjusteras, läggas ihop, layoutas och sedan ges ut internt i företaget.

Vilka trender såg vi då? Betong i trädgården på väg tillbaka, båtlivet på väg tillbaka, folk har fått mer pengar igen, språktrender - ungdomar vill läsa språk, isländska kanske - Island hur billigt som helst att semestra i för oss svenskar pga den enorma ekonomiska kris landet hamnat i. 
Mat - nötter, frön - psyllium, böner, långkok - tryckkokaren tillbaka. Jag skrattade när jag såg vad det fina psyllium som var så populärt verkligen var!! Det var loppfrön!! Det ger man till hästar som har lätt att få kolik men det finns nästan inga hästar som gillar dem. Enklare är att ge linfrökaka exempelvis. I mitt stilla sinna fladdrade tankarna vidare att vi kanske trots allt vill närma oss naturen!!
Till sist amigurimi - den nya heta hantverkstrenden?!

Nu undrar ni såklart vad amigurimi är? Jag sätter in en bild. Hantverk är nog påväg tillbaka men såklart i ny tappning!!
Titta bara på alla som gillar att göra sina egna naglar som t ex My, det är ju också en form av hantverk. Stickning är väl också på väg tillbaka i form av jackor/kappor.

I morgon fyller Sara år!!!






Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: