tisdag 9 februari 2010

Trångt

Idag har nog det mesta hänt. På jobbet har 3 st ledare inom dans/musik sagt upp sig. Detta är egentligen inte mina områden men man kan ju verkligen förstå vilken katastrof särskilt som dessa personer haft många kurser varje dag. Deras verksamhet var ju på det sättet väldigt sårbar men man tror ju inte att de bara skall dra..

Imorgon skall jag ut och flyga, kl 06.15 hämtar flygtaxi mig. Det känns egentligen alldeles för tidigt för mig men så är den bistra sanningen. Tidningarna jag köpte igår har jag noga packat ner för jag vill inte tjuvläsa dem. Jag vill spara dem för att sedan riktigt kunna njuta på flyget eller imorgonkväll på hotellet!!

Var med My och Rocky i ridhuset och red programmet - 10 min skritt, 1 min galopp i lätt sits, skrittpaus, 1 min galopp i lätt sits andra varvet, skrittpaus, två varv trav- resp galopparbete på tygeln åt vardera håll, skrittpaus, 1 min galopp i lätt sits, skrittpaus, 1 min galopp andra varvet lätt sits och sedan 10 min skritt.
Det var ungefär 10 andra som också ville rida i ridhuset samtidigt som vi. Det blev lite jobbigt och framförallt kändes som man blev yr av alla som for runt i olika stilar och gångarter - dessutom en person som ger sig till att hoppa två hinder (stod framme). Jag blir förvånad! När vi var klara kom dessutom 3 personer som har sin häst i andra stallet och skulle träna voltige! Jisses!! Men vi kunde inte låta bli utan gå dit och titta lite, efter att vi satt in Rocky i boxen. Lite spektakulärt är det ju verkligen.
I somras var det ju EM i voltige inte så långt från oss nämligen i nybyggda Bökeberg Arena (nära Svedala), vi var aldrig där men det ser kul ut. Man måste ju nog var lite mer spänstig än vad jag är - så jag blir nog ingen voltigestjärna..
För er oinvigda så är voltige - akrobatik eller gymnastik till häst. Man har en linförare och ett antal tjejer och/eller killar som gör diverse olika gymnastiska och arkobatiska rörelser på hästens rygg.


Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Ninja sa...

Jag har tom blivit påriden i ridhus och detta av en tjej som tävlade svår dressyr.....hon läxade upp sin häst som sprang in i min.