tisdag 23 februari 2010

Mer snö..

När jag vaknade i morse trodde jag inte mina ögon, ny snö.. häcken var tyngd av snö på alla grenarna det är nästan inte sant. Bilden är tagen strax vid sju på morgonen om ni undrar över ljuset..
Skåne 23/2 snö.. här brukar både snödroppar och vintergäck redan ha öppnat sina små blommor och scillan och krokusen väntar i rabatten till hälften uppe, ibland kan man t o m skymta påskliljorna.. vad hände 2010? Tja, det skulle ju bli ett speciellt år så det får man väl säga att det i alla fall redan har infriats av vädergudarna.

 Såhär borde det se ut i min rabatt invid huset vid detta laget om det varit som vanligt i Skåne..


och denne lille vännen borde man också se flaxandes på uteplatsen tillsammans med talgoxar..

Om man nu skulle sluta att prata väder och snö, så kanske jag i stället skall nämna att på torsdag kl 15.30 så går tåget. Jaha, vart då? Jo till Göteborg Horseshow! Skall bli så kul att få gå på fantastiska tävlingar igen och en himla kul mässa. Tyvärr blir det väl inte mycket inköp för denna gång har jag inte så mycket att köpa för och eg inte något direkt som vi behöver, men det är så trevligt ibland att bara handla för att lyxa sig..

Vi har biljetter till fredag kl 10.00 och lördag kl 17.00. På torsdagen skall vi fira Mys födelsedag och gå ut och äta kinamat, fredags em/kväll går vi på mässan och sedan får vi väl kanske bara vila upp oss - eventuellt går vi på en rocktävling "Showcase" men annars har vi det mysigt och kollar TV tillsammans.. lördags fm får vi sedan upp och göra stan innan det är dags för tävlingar igen..Söndag åker vi hem igen.. Vi får bara tro på SJ och att det är skottat på spåren just den dagen!! Annars har det ju varit lite si och så med tågtrafiken under denna hiskeliga vinter. Inte nog med snö utan det är väldigt kallt också, på sina ställen 20-30 minusgrader..Ny istid?


Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: