lördag 6 februari 2010

Melodifestival och snöpromenad

Henrik kom och lämnade bilen - passade på att äta frukost här.. kul att prata lite, bilden är dock från Milano!!





Äldsta dottern i sin lägenhet i Malmö..

Idag gick jag en långpromenad med My och Rocky. Efter halva promenaden så kom vi till en väg som inte var skottad ännu. Vi fick "pulsa" fram i snön.. Jösses, det blev hårdträning för mig, helt slut och varm när vi äntligen kom fram till Husarvägen som sedan var skottad igen. Rocky blev helt snöig om sina lindor och han tyckte nog också att det var jobbigt. På en del av vägen fick My t o m hoppa av och leda honom för det var alldeles för djupt och knepigt - bättre att låta honom gå gå utan ryttare, kan balansera bättre då utan att behöva hålla jämvikten med ryttaren dessutom.



Rocky har öronen rakt fram, gillar att vara ute i vinden..


 Oj vad jag blev snöig på mina lindor..

Kom hem och var helt vindpinad! Det stormade bra ute på landsbygden! Inget som läar där ute, det är helt fritt överallt, bara åkrar och öppna landskap.. Kom hem och tog ett bad och åt sedan god spansk kyckling fritata..


Nu är det melodifestivalen, Ola har redan sjungit.. den låten var faktiskt jättebra!! Låt nr 3 också, men bäst var Frispråkarn med HipHop låten som var så dansant och skitbra..
Salem Al Fakir var också jättebra.. tror att det blev den låt jag röstar på, sen Frispråkarn, sen Ola, sen Linda Pritchard.. en låt som kräver ett omnämnande är Anders Ekborgs men som tyvärr inte platsar i Melodifestivalen enligt min mening!!
Jag är ju lite glad för hiphop-musiken..



Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Ninja sa...

Anders Ekborg sjöng jättebra men det var en musikallåt!

Freppsi sa...

Ja den var jättebra men kanske inte i detta sammanhanget?