måndag 4 januari 2010

Återbesök


Jaha så har vi då varit på återbesök hos veterinären. Hon var jättenöjd med oss och Rocky.
Var helt ohalt på vänster ben och en halv grad halt på höger ben.
Hon behandlade höger igen men denna gång med något annat preparat som kom från kossor, han fick dessutom en anti-inflamatorisk spruta så han inte skulle börja råma imorgon!! =))
Även veterinärer kan faktiskt skämta!
Vi blev jätteglada i alla fall att det gått så bra hitintills, trots jättedåligt väder och inte så mycket promenad-/skrittmöjligheter.

Vi skulle få ett rehabiliteringsprogram när han var helt ohalt och sedan så skulle vi komma tillbaka igen efter 4 veckor för att se att Rocky verkligen höll i sina kotor. Det tyckte både jag och My kändes jätteseriöst - så vill vi ha det, inte bara bli lämnade åt slumpen och egen rehabilitering. Det känns skönt att ha någon som vet vad han/hon sysslar med, att ta hjälp av.

Hon kollade sadeln och hur han var skodd idag också. Sadeln passade honom perfekt och hon tyckte att han var bra skodd. Jag funderar ändå på att sätta på andra skor nu i början i alla fall.. får se..

Skall boka hovslagaren nu snart, 8 veckor sedan han skoddes nu. Hovis skall få lägga i snösulor och fasta småbroddar också tror jag, åtminstone snösulor. Funderar lite på att byta hovslagare, till den som de allra flesta har i detta nya stallet. Jag har eg inget emot den jag har just nu, men har alltid fått höra att han mest skor travare och kanske de inte riktigt skall skos som en dressyrponny?!
Får nog undersöka saken lite närmare.

Inga kommentarer: