tisdag 5 januari 2010

Snö igen!

Det har snöat igen! Är detta en förbannelse som vilar över oss just nu? Är det ingen som kan faktiskt förstå att Skåne och dess invånare är inte gjorda för snö? Vi är mera kontinentala, går i snygga "inne"stövlar och en liten kappa även på vintern!! Hallå har jag missförstått något? Har väl aldrig sett så mycket snö på säkert
5 år minst! Nåja mina vinterdäck på bilen var ju inte ditsatta förgäves i år i alla fall..om det nu ändå är en väldigt klen tröst!

Inte ens min älskade vän i världen, Tippen Andersson går ut i detta väder..(min katt) han sitter i fönstret och spanar ut på det vita som drabbat oss - antar att han funderar skarpt på om det är så här det skall vara? Hans bror tassar glatt ut och burrar upp sin päls så att han ser ut som en boll - antar att kylan inte når kroppen på samma sätt då. Han har nog mer av sin mammas gener som var Norsk skogskatt och bara namnet på rasen förpliktigar ju att man tål kyla tämligen väl.

Jag måste faktiskt gå och fixa min kamera, eller ja.. fixa ut den från lagningen - saknar faktiskt att fotografera jättemycket - har bara gamla bilder i snö, som ju då faktiskt är 5-6 år gamla eller ännu äldre..
Scannade in ett jättegammalt kort här på mina absoluta älsklingar - exakt 14 år gammalt dvs taget 1996..

Har haft en underbar julledighet - mycket närhet till alla som jag älskar.. och oerhört avkopplande - inga krav bara sova, läsa, surfa på nätet och läsa bloggar, äta god mat, dricka gott vin, promenera, se film, bada med skumbollar fr Lush och vara ledig.. jösses vad jag är utvilad och redo att ta emot stormen på jobbet i övermorgon!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mumma!!! vilket fint inlägg! du är bäst! älskar dig! gick panda ut idag? helt sjukt!! puss henrik

Freppsi sa...

Tack min älskling, puss