torsdag 21 januari 2010

Nyckelkatastrof

Igår lånade sonen lillasysters nycklar för att hämta lite grejor hos sin pappa. Han lovade sedan dyrt och heligt att lägga nycklarna i bilen när jag körde hem honom till Lund. Vi pratade om ditten och datten i bilen, Henrik tog alla sina grejor och vi sa hejdå, ingen av oss skänkte de där nycklarna en tanke..

I morse rusade jag till bussen något sen som vanligt och tog mina nycklar och låste om Mysan som inte riktigt var vaken ännu.. sen utbröt katastrofen...
My ringde min mobil 3000 gånger  - jag hörde inte mobilen i fickan (kan ju säga att min jacka hänger inte precis där jag sitter) vilket innebär att hon sedan började ringa och väcka en hel massa människor för att hon inte fick tag i mej...till sist lyckades det och vi löste det med att mormor gick dit och låste på morgonen och att hon får gå och låna mormors nyckel innan hon slutar. Det var då jag kände att FBI /Säpo kunde ha stått utanför jobbet med en av sina bilar när jag kom fram.. Jösses som det kan bli..

Inga kommentarer: