tisdag 26 januari 2010

Fullbokad tisdag

Idag var det då dags för det första frukostmötet - mycket trevligt men jag körde hemifrån kl 06.00, köpte frallor på Bengts Condis - lite tidigt. När mötet var över och jag satte mig i bilen och körde till verkstaden kändes det som om det nog blev en lång dag. Bilen, jag fick låna medan de felsöker min, hade en fungerande display så man kunde se utetemperaturen - det är -14 grader!! Tjoho - det var länge sedan det var så kallt här i Skåneland, burr, burr... Fick höra att det väntas ett nytt snöoväder imorgon - men enligt danska väderinstitutet, DMI, blir inte vi särskilt drabbade. Hörde däremot att hela i Norbotten hade man utfärdat en klass 2 varning..

Jag var tillbaka kl 10.30 och fixandet med deltagarna i kurserna tog vid! Väntar nu med lätt ångest på telefonsamtalet då jag skall få veta vad detta kommer att kosta - tänk om man vore struts - så enkelt att stoppa huvudet sanden och inte höra!!

Direkt efter jobbet åkte jag ut med My och hjälpte henne med rehabiliteringsprogrammet för Rocky.
Bytte om i sadelkammaren och ilade sedan vidare till ett föräldramöte på skolan kl 18.00.

Fick telefon från verkstaden att det skulle kosta 10 000 kr att fixa bilen, turbon var inte pigg och glad längre. Jag tog det tunga beslutet att det var inte lönt att fixa den - åtminstone inte där.. De skulle fixa till så att den blev godkänd på besiktningen och sedan så hade jag ju ett år på mig att köpa ny bil. Problemet är bara att jag måste ha en bil jag lita på under tiden och köpa ny bil kanske jag kan göra först till sommaren.. Kanske kan jag lösa det tillfälligt, vi får se..

I morgon är det repris på frukostmötet - jag tror att jag kommer att somna tidigt på fredag kväll. Då skall jag dessutom åka iväg och passa "mina" små drakar som synes här på bild! Skall bli jättekul! Jag brukar vara slut på fredagar och denna kommer ju bli alldeles speciell för jag är inte van att kliva upp kl 05.00..Normala morgnar brukar mina tår sticka utanför täcket vid 06.00-tiden och det tycker jag är tidigt..





Den lilla draken syns inte så bra.. men titta noga det finns i alla fall fyra fötter..


Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se

Inga kommentarer: