tisdag 12 januari 2010

Kommunikation

Nu har t o m Svenska Dagbladet kommit fram till samma slutsats (i en artikel som fanns i tidningen idag) som jag gjorde för någon dag sedan apropå att man skjutit av vargflocken i Skåne Djurpark, läs själv här
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vargdod-i-park-uppror_4071469.svd
Vargarna glömde nog att tala om att de hade utvecklats lite snabbare och verkligen ville "flytta hemifrån".

En av tjejerna i vårt stall håller på med akademisk ridkonst eller som en del kallar det natural horsemanship. Jag tror mycket på detta - att vara så nära naturen man kan och att lära sig att kommunicera på djurens sätt. My har nu också blivit intresserad så vi har ikväll sett en video med Monty Roberts som är en livs levande "hästviskare", mycket spännande.
My skall försöka jobba med Rocky från marken och i första läget få honom att verkligen acceptera henne som sin ledare. Hon har fått låna en särskild grimma för att lära honom att framförallt bli bättre på att "gå på promenad"

Hysterin med telefonsamtal på jobbet har börjat. Det är kul men man blir våldsamt trött på att prata i telefon sen..När jag kommer hem är jag inte så telefonsugen kan jag säga. Apropå mitt jobb såg jag en annan kul artikel i Sydsvenskan
http://sydsvenskan.se/danmark/article619713/Heta-singelkurser-i-Danmark.html
jag gillade särskillt den med rubriken "Kunsten at flirte"! Folkbildningsrådet i Sverige hade aldrig tillåtit en liknande studiecirkel.. men danskarna har nog lite roligare än vi - de lär sig kommunicera åtminstone om än på sitt eget lilla sätt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

fröken häst... bra variation me n eftersom jag inte är av häst-arten, vill jag bara upplysa att detta inlägg gav inte mig så mycket.. haha!! puss H