måndag 25 januari 2010

Händelserik måndag

Idag var det så dags för det förfärliga stunden på året då man undrar hur fattig man kommer att bli?!
Undrar ni vad jag syftar på? Bilbesiktningen såklart..
Jag var uppe i ottan tillsammans med Tippen och Panda och åt frukost. Tiden, då jag och bilen skulle var på plats var okristlig - 07.10!!
En trevlig yngre kille kom och tog hand om oss - han gillade inte att jag placerat min handväska i framsätet där han skulle sitta, nähänej. Undrade sådär affärsmässigt trist om jag kunde flytta den, antar att de inte får göra detta oerhört svåra arbete med tanke på risken att bli anklagad för rån. Jag kan annars berätta att denna unge man i 35 års åldern inte var så klent byggd att han inte skulle orka lyfta ut min handväska från framsätet innan han satte sig vid ratten - även om alla påstår att vi kvinnor har hela vårt liv i - just handväskan!!
Nåja efter denna manöver som jag lyckades raskt få till så hummades det en del och till sist fick jag veta att - motorlampan som lyste fick jag ju åtgärda och att bilen läckte olja!! Det sista var i alla fall nytt för mig, men jag ringde raskt till min hovverkstad i Hörby och fick en tid imorgon.  Därefter vet jag ju då hur fattig jag blir detta året, tyvärr, men en bil måste man ha, framförallt en som kan dra mitt hästtransporten!!

Dagen har sedan rullat på i rask takt. Gud vad mycket mail man får och så många frågor och småändringar folk vill göra. Många har väldigt höga krav på detaljer!
Jag har nu flyttat fram startdatum på många kurser som inte har tillräckligt med deltagare och då tror genast alla att det är nya kurser, vilket i o för sig är kul, men var har deras tagit vägen? Försvunnit? Nej, då ber man dem snällt läsa på hemsidan att vi flyttar fram kursstarterna och att alla kursstarter som utannonseras bara är preliminära - aha, säger många då, tänk om folk läste lite bättre.

Jag ilade sedan hem för att handla både till mig själv och till mitt frukostmöte med mina språkledare imorgon bitti - så nu skall jag återigen upp i ottan - ytterligare i två dagar. Frukostmöte i Lund imorgon start 07.30 och i Malmö dagen efter. Dessförinnan skall jag ha handlat färska frallor och kokt kaffe - de ni.
Jag som egentligen inte alls är morgonpigg utan älska ligga kvar under det varma täcket.

Nu skall jag hämta My hos Rocky och ett paket med en reservdel till hästtransporten som finns på ICA!



Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se

1 kommentar:

Ninja sa...

Ja, man behöver hästar under huven också....