lördag 23 januari 2010

Solen visade sig!

Idag blev det ett fantastiskt snö- och solväder! Passade perfekt för en promenad med Rocky precis som tränings- och uppbyggningsprogrammet föreskriver. Vi skrittade ut på härlig grusväg, solen glittrade i snön -
t o m Rocky verkade njuta för han stimmade inte, blev inte låtsasrädd för allt eller sig själv..
Det var bara helt perfekt!



Här är vi tillbaka efter 60 min skrittpromenad.. ganska kallt, men My frös bara om tårna!! Härligt!!

Tippen ville t o m gå ut idag på uteplatsen.. han längtar nog efter att det vita, blöta ska försvinna för han sprätter och skakar hela tiden på tassarna när han går i snön..



Här är han - älsklingen..



Jag fick även tillbaka min mobiltelefon idag! Ja, den går aldrig mer att använda - men jag har fått tillbaka mitt simkort med alla kontakter och bara det är ju guld värt! Nu har jag fått låna en Nokia, enkel variant, men fantastiskt bra till mej och det jag vill kunna göra med en mobil - ringa och sms:a!
Det var som jag trodde att jag tappat den i ensilaget - där är halm i samma rum och förmodligen har den gömt sig däri. När de sedan städar i rummet innan de kör in nästa halmbal så sopar de in all löshalm till hästen som står närmast - en skimmeldam vid namn Vera. I morse när de skulle mocka till henne så upptäcktes den i halmen!! YES!! Vera är från Ungern och risken är väl att hon telefonerat till en tjusig hingst på pusztan och då lär jag få en besvärlig telefonräkning! Men vad gör det? Jag är med mobiltelefon igen!!

Två av mina punkter på "tycka synd om mig" listan är nu på "tummen upp" listan i stället. Bilen lär nog inte komma dit, det är nog bara att acceptera att något drastiskt behöver ske..




Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se

Inga kommentarer: