fredag 22 januari 2010

Äntligen

Det finns flera anledningar till rubriken men den största av dem alla är att Rocky nu är ohalt på båda frambenen! Det känns så skönt att han inte har ont längre! Vi var hos veterinären idag. Jag har verkligen fått förtroende för henne. Hon känns väldigt seriös, har hästar själv, lugn och trygg. Jag är jättenöjd.
Vi fick ett uppbyggningsprogram som My skall rida efter i 4 veckor och sedan skall vi tillbaka igen för att se att Rocky fortfarande mår bra i sina fossar!!
Varannan dag skall My och Rocky skritta ut i 30-60 min och varannan dag skall de göra andra övningar. Dessa är delvis för att få igång hans kondis/hjärtverksamhet och delvis för att sakta göra honom beredd på vanlig ridning. My och jag har bestämt att det får ta den tid det tar och det är inte bråttom.
Skall låta honom få massage också efter ett tag och se till att han får på sig backontrack lindorna när det varit jobbigt för honom eller liniment.

En annan anledning till rubriken är att jag nu har helt förstått Spotifys fantastiska värld. Jag har nu en underbar spellista med Amanda Jensen, Mylène Farmer och Shakira - vilka tjejer - härligt!!
Underbara skivomslag -




Den sista anledningen är att jag nu har städat överallt. Min nya dammsugare är en fantastisk vän! Jag har även badat i skumbad från Lush, tvättat klädseln till min soffa, tänt ljus överallt - mmm mysigt!!
Men jag vill ha vår - jag tror jag blev född i fel land, allvarligt. Längtar till Spanien!!

Nej, jag glömde - en till förresten.. det är fredag och Let's dance!! Härlig musik och dans, gör mig alltid glad!! Min signatur var ju med - waowhaow "I'm in love with a fairytale" Alexander Rybak!!




1 kommentar:

Ninja sa...

Hej! kul att du tittade in hos mig.....Jag har använt Monty Roberts grimman i flera år på olika hästar....jag är supernöjd med den :)