fredag 15 januari 2010

Irriterande miss

Jag missade att publicera ett av mina inlägg från igår så här kommer det..lite mer allvarligt igen tyvärr..

Min lilla Sara har äntligen bestämt sig för vad hon vill "bli"! Sjuksköterska med vidareutbildning till barnmorska! Kul! Skulle söka så hon kan börja läsa till hösten. Det kommer att bli bra!! Hon vill flytta också för att få lite större space, tycker att det blir svårt att studera i den lilla lägenheten så nu får hon och Felipe ut och leta 2-rummare!

Igår läste jag såklart också Metro (busspendlare som jag är) och där var en artikel som refererade till en trendspanare inom arbetsmarknaden, Magnus Dalsvall, som trodde på mer "rock'n'roll" inom många företag. Han förväntade sig att många företagsinterna kontroll- och regelsystem, som byggts upp de senaste åren kommer att krackelera. Många företag anser att stelbentheten hämmar utvecklingen och kostar mer än de ger utdelning. YES!!
Kjell Lindström omvärldsbevakare på Noden håller med och säger att fler ungdomar ställs utanför våra hårdbantade, hypereffektiva och överkontrollerade organisationer. Det leder till en ökad diskussion om systemens begränsande innovationskraft, kreativitet och flexibilitet.

Vad skönt att det inte bara är jag som inte orkar med arbetslivets oerhört fyrkantiga liv och kontrollbehov.. Ibland måste man bara surfa på vågen för att komma vidare och se bortom horisonten!

Filmen "Snabba cash" efter boken av Jens Lapidus med samma namn har premiär i helgen - borde gå och se den, dels för att den är mycket omtalad som bok men också för att det hade ju varit toppen med "snabba cash" såhär i janurai månad!! Skådespelaren Joel Kinnaman gör ju inte saken sämre - kanonbra som Frank Wagner i Johan Falk filmerna!!

Inga kommentarer: