torsdag 28 januari 2010

Vacker vinterdag

Snöandet har nu slutat och det blev en fantastiskt fin vinterdag med sol!
Folk är lustiga - när jag kom in i Malmö idag så kom en glad cyklist mitt på Östergatan vid Värnhem i värsta snömodden. Samtidigt bestämde sig ett äldre par i 70 års åldern för att de minsann hade företräde om de gick på övergångstället - de halkade sig över utan att ta hänsyn till den glade cyklisten - visst skall man stanna för gående på övergångsställe, men hur enkelt är det i superslinkig snö?? Killen kunde inte stanna och höll verkligen på att braka rakt in i tanten och farbrorn! Hur tänker man då? Trodde verkligen 70-åringarna att cyklisten skulle ha så bra hjul att han lätt kunde stanna för dem när de nu tågade rakt ut framför honom visserligen på ett övergångsställe?? Jag blir fullständigt fascinerad och förvånas över att det inte sker fler olyckor...

Hamnen i Malmö är verkligen vintrig! Känns som om det verkligen var väldigt många år sedan sist!!









Kommer att tänka på bilder jag såg i mormors fotoalbum från vintertid typ1945.


Då var Saab sålt till Spyker och den stora diskussionen är just nu om det verkligen blir verksamhet eller om man bara lägger ner allt efter att plockat godbitarna? Ja det får vi ju se om det blir en utveckligen eller en nedläggning efter försäljningen. Får mig att tänka på Pretty Woman - Richard Gere var ju en sådan hänsynslös affärsman i rollen som Edward Lewis.

Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se

Inga kommentarer: