onsdag 27 januari 2010

Nästan 1978

Nu börjar jag tro att vi nått in i en ny istid?! Idag har det varit halv snöstorm! Så mycket snö som det ligger utanför min dörr har jag inte sett sedan 1978! Då var det verkligen hel snöstorm. Ingen kunde ta sig ut då - det kunde man idag!!



När jag kom hem från jobbet kl 16.30 såg det ut såhär..




Det var moddigt, mycket snö på alla vägar men det gick att ta sig fram. Jag var t o m och hämtade min bil 6 mil norrut i Skåne och tog mig hem igen utan problem.
Ut till stallet var lite värre, men det gick.. jag trodde ett tag att jag skulle få gå ut i stormen för att göra mat och mocka till Rocky - det behövde jag inte!! Däremot blev det inte någon ridning, vi ville hem så fort som möjligt så vi inte skulle behöva sova över i Rockys box!!
En av de andra tjejerna i stallet bor i Lund och hon kunde inte komma så vi gjorde maten och mockade till hennes ponny också..

På jobbet var det många kurser som ställdes in, och t o m en föreläsning med Bo Hagström "Solens mat". Han ville inte ge sig ut i ovädret, vilket jag förstår.

Jag gick sedan och hämtade paketet med boken om Järvsöfaks - sagan om kallblodskungen. Jag ser framemot att få läsa den!! Den är skönlitterärt skriven och inte bara en faktabok med en massa statistik så det skall bli en njutning.. Kanske borde läsa om boken om Legolas också endera dagen!!


Bilen är nu godkänd av bilbesiktningen - det blev en tillfixning men inget av problemen är åtgärdade, hmm. Jag skall nu lämna den till en kille jag litar på och så skall han få fixa till problemet med turbon - mycket billigare än på verkstaden, hoppas och tror jag..


Snart dags att göra som Tippen - känns helt rätt med vinden vinande utanför..


Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se

Inga kommentarer: