fredag 8 januari 2010

Let's dance

Nu börjar det igen, mitt stora favvoprogram, Let's dance!

http://www.tv4.se/1.1368778/2009/12/01/har_ar_dansparen_i_lets_dance_2010

Återigen skall man få njuta av cool musik och svepande danssteg till Chachaha, Rumba och Tango. Jag tycker det verkar så himla kul att få vara med (särskillt om man fick dansa med Daniel da Silva)!!
Tyvärr var det inte många "kändisar" som jag kände till i årets startfält men det ska bli kul i alla fall. De flesta sådana här tävlingar i TV tycker jag annars har spelat ut sin charm åtminstone för min del. Idol är ganska urvattnat, Robinson tittar man inte ens på längre, På spåret sådär, visserligen lite allmänbildande men det har ju varit i TV i över 20 år - jag vet nämligen att jag tittade på detta program när jag plötsligt insåg att jag nog fick åka till BB, det var Henrik som gjorde sig påmind då och han är snart 23 år!! Fångarna på fortet är ju tack och lov nerlagt men annars var det ganska kul, något man såg tillsammans med barnen och de var alldeles exalterade över detta program, sådär i 7-8 års åldern. Nerlagt är ju även Gladiatorerna som annars också var ett fredagsprogram till den obligatoriska tacosmiddagen!
Lite handlar ju även dessa program om att sluta med flaggan i topp, men det känns ibland som man kör det tills alla kräks på dem.

Nog om detta, kylan håller i sig, -11,5 grader i morse inne vid huset!! Brr då är det nog -15 grader ute på fälten!! Jag tog vargpälsen på mig i morse, och trotsade alla djurrättsaktivister!! Lite orolig kan man ju vara med tanke på den stora diskussionen om vargjakten i vårt land under veckorna som gått, men det är väl smällar man får ta! Jag älskar att burra ner min näsa i den mysiga pälsen i alla fall. Jag gillar djuret varg, visst är de söta - kolla bilden!! och såklart vill jag de skall få leva!
Det jag inte förstår är att man inte skjuter av mer av de äckliga fåglarna? Skator, alikor, kråkor -urk, urk.. de finns i sådana mängder dessutom särskillt där jag bor!!

My tyckte Rocky hade busat lite väl mycket igår för att vara konvalescent. Jag antar att han var så glad att få röra på sig igen efter nästan 2 dagars boxvila att han tog ut alla energi på bus!! Tippen brukar också få ett ryck när han tycker att allt har varit för stilla..

Inga kommentarer: