fredag 15 januari 2010

Roliga skratthändelser

Jag borde egentligen var lite mer skrattvänlig i bloggen, ibland tar jag både livet och mig själv på för stort allvar, tror jag..

Läste en kolumn i  Metro idag av min absoluta favvo-programledare Martina Thun som verkligen lockade till skratt och fniss. Jag saknar faktiskt Martina, Jesse och Logna i MixMegapol morgonprogram - framförallt var deras fredagsinlägg väldigt roliga..

Nåja Martinas överskrift i Metro var i alla fall "Bjud mig på fest - inte parmiddag". Jag håller med henne det är en stor skillnad - festen är mer opretantiös, lös och ledig - man snackar om allt möjligt, dricker medhavt vin och dippar chips, musiken är hög, lite spontandans etc etc medan parmiddagarna är precis som hon skriver, att då sitter man inklömd vid ett Martha Stewart-dukat bord hela kvällen, petar i trötta rödbetor med chèvre, värdparet springer skytteltrafik till köket för att kolla sufflén och själv sitter man och glor på sin karl som man äter middag med varje kväll och undrar trött varför man klätt upp sig och åkt buss genom halva stan??

Jag instämmer med henne att ibland är man ju bara så festsugen och inte alls pigg på att få en guidad tur genom ett nyrenoverat hem och drink i uterummet.. Att man sedan måste diskutera senaste programmet "Bygglov", "Gröna rum", "A-ekonomi" eller att "xx" gjort en ny skiva hör ju också till en parmiddag medan man på festen tar man "har du hört", "xx har skaffat en ny kärring" eller "grannen har skaffat en Merca - var fick han pengar t det?? Jo du kan tro han har..." det är liksom lite mer sensationssnack..

Jag är inte alls konsekvent i denna fråga för ibland kan det vara kul att gå på guidad tur i nyrenoverat hem - framförallt första gången - sen blir det lite svårare gång 3-4, för så ofta förändras det ju inte.. Jag gillar ju inredning och man hämtar alltid något tips från varandra. För mig är det också en form av skapande - mitt konstverk blir mitt hem precis som en konstnär gör en tavla.

Jag gillar Martinas rappa tunga och i detta fall även hennes rappa skrift..=))

Inga kommentarer: