söndag 24 januari 2010

Spanien..

Man måste ibland få drömma om en sommar, sol och värme!!
Mitt i snön.. för att orka gå vidare i kylan!!

Får jag presentera mitt andra hem i Spanien under många år, Gran Vista i Gran Alacant, nära Santa Pola och Alicante.
Under 10 års tid tillbringade jag 5-6 veckor varje sommar i denna idyll.
Sol, härligt salta bad i Medelhavet precis nedanför och massor av värme. Ibland t o m lite för varmt när de heta ökenvindarna från Sahara drog upp över Costa Blanca som kusten heter just här.
Kroppen vågade slappna av i värmen och slippa hela tiden vara spänd som en fiolsträng i den svenska kylan.
Varje dag man vaknade visste man att solen redan var uppe!
Dagarna fylldes, förrutom av sol och bad även av marknad i Santa Pola, vattenlandsutflykter till Aquopolis i Torrevieja och Terra Mitica utanför Benidorm..




På väg upp från poolerna mot huset..




Infarten till området - Gran Vista



Stora poolen och barnpoolen. Utsikten in mot Alicante är storslagen!!



Lilla, eller den djupa poolen där alla barnen lärt sig simma och dyka från trampolinen (som numera är borttagen, tyvärr)!



Havet i Arenales, My och jag njuter i vågorna..




På väg in till Alicante, längs gamla vägen - borgen och bergen syns tydligt i bakgrunden dvs klart väder!!



Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se

Inga kommentarer: