fredag 29 januari 2010

Snö

Åkte med bussen i morse in till mitt jobb och då var det sådan där magisk morgon - vackert som ett vykort!
Solen på väg upp, alla träd och buskar fulla med rimfrost, ganska djup helt orörd vit snö - fantastiskt! Alla som känner mig vet att jag inte gillar vinter, men jag kan se det vackra i det - rent fotografiskt eller estetiskt! Jag tycker om just denna typen av snö och vinter men det räcker fullt tillräckligt med några dagar , typ 3 eller så.. att det funnits sedan innan jul känns lite för länge..
Alla som bor norrut tycker nog jag är knäpp men är man skåning så är man!!
Nu kan jag ju tillägga att det fina vädret var bara tidigt i morse - nu är det ganska grått ute..

Mina barn har ju en kusin som bor på Mallorca och när jag åkte första gången och hälsade på henne så läste jag en väldigt rolig bok - Snöbollar och apelsiner - som handlar om en brittisk familj som utvandrar till Mallorca och startar en apelsingård!! Känns som det vore dags igen, att åka till Palma.
Kusinen är tillsammans med sin man känd konstnär både i Sverige och utomlands. De har ett hus precis vid "molinerna" i Palma med en fantastisk utsikt över havet. Där bor de och skapar sin konst tillsammans med sina barn och en liten cockerspanieltjej - de har verkligen levt ut sin dröm!

Tyvärr skall jag istället vara i full snö ett tag till, men en dag hoppas jag på en mallorcinsk hästgård..



Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Ninja sa...

Härligt med människor som lever ut sina drömmar jag drömmer vidare....först om en egen häst igen...och sedan om en hästgård :)

Freppsi sa...

Vi får slå ihop oss..=))