måndag 22 mars 2010

Alba

Jag kommer att åka till Italien, närmare bestämt Piemonte och staden Alba med mitt jobb i maj så egentligen går det ingen nöd på mig om jag inte kan åka utomlands till sommaren. Vi skall ha en konferens där med verksamhetsplanering.
My kan jag kanske alltid få ihop lite pengar och skicka till kusinerna på Mallorca..  Nåja vi får se den tiden den sorgen.


Jag skall i alla fall jaga tryffel i italienska skogarna (om någon undrar så är tryffel en svamp som växer under jord och som man måste "jaga" med speciella tryffelhundar med känsliga nosar!!) smaka vin från Marchesi di Barolo och vingården Bosca där den italienska "champagnen" Asti Spumante tillverkas och vars antika vinkällare räknas till Unescos världsarv.. det där sista är oerhört tilltalande - jag har alltid varit väldigt förtjust i italiensk champagne - tenderar att vara lite mjukare i smaken än den franska äkta varan och den spanska cavan.
Detta verkar bli en resa helt i min smak.. sista dagen får vi i Milano för shopping, skall enligt sonen leta upp "vintage" affärerna - där gör man klipp!! Han ska få skicka med en karta..

Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: