fredag 19 mars 2010

Deppig fredag

Först är det en tråkig fredag för jag skulle varit i Stockholm och haft trevligt men så stannade jag hemma för jag inte hade någon som kunde bo hos katterna. Tyckte att det var för tidigt att lämna Tippen helt själv, det kräver en hel del passning bl a att ge honom mat med mindre mellanrum än tidigare etc.

Sen är det en ännu tristare dag för när My skulle rida var Rocky halt på ett av frambenen, så pass att t o m jag såg det. Jag har annars svårt att se sådant om det bara är att hästen markerar. Kanske har han "bara" busat i hagen, men det är ändå sååå trrisst.. och sååå synd om My.. hon vill ju ut och tävla och ha roligt. Hur kul är det att i 2-3 månader bara skritta i det närmaste.. när alla andra nu står redo och rustade att gå ut i en ny tävlingssäsong.. urtrist.. nu känner man av det där som alla på lite högre nivå säger att man måste ha 2 ponnier i gång när man tävlar, en att ta till när den andra står skadad.. men man skall ha råd att hyra in dem också och det har vi inte med mer än en så det alternativet finns inte..
Hela situationen suger för tillfället, dock får man ju vara glad för Tippens relativa tillfrisknande, men sen kommer det slag i slag nya saker.. så suuurt!!

Det är som jag sagt innan att jag snart får ha klippkort hos veterinären. Hon är jättetrevlig men jag skulle vilja slippa att åka dit. Tänk vad fantastisk Elliott var! Aldrig halt en enda dag på 3 år..
Våra D-ponnier tycks vara förföljda av skador.. Pepita stod halt i 1½ år pga en gaffelbandsskada och nu känns det som Rocky landar i samma fålla.. usch, tappar sugen helt för detta med hästar. Känner mig helt modfälld och det samma sa My.. hon hade sett så fram emot att börja träna igen men det hann vi inte.. får ringa veterinären på måndag.

Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Birgittas hästsida sa...

Fyyyy vad trist! Hoppas att det är något snabbt övergående!