tisdag 9 mars 2010

Viktiga frågor

När man läser nätupplagan av Sydsvenskan blir man ju mörkrädd, första rubriken är 14-åring sköts i ansiktet..helt plötsligt hade han blivit skjuten av ett luftvapen medan han och några kompisar vandrade någonstans vid Möllan i Malmö!! Jamen är det konstigt att man tycker världen är knepig att släppa ut sin 15-åriga dotter i?? Det är inget enkelt men samtidigt har jag en övertygelse om att man måste våga vara ute på gatorna i Malmö och jag tror inte att det är så vanligt att oskyldiga små barn råkar illa ut. Däremot finns det alltid missbrukare som kan snedtända och dessa personer kan man ju faktiskt inte skydda dig mot.

Råkade hamna på svenska Hollywood fruar igår - jag blir mer och mer stärkt i min övertygelse om att Anna Anka inte är helt vid sina sunda vätskor. Hon måste lida av någon form av träningshysteri resp anorexi men ändå inte om ni förstår hur jag menar. Åtminstone ett kontrollbehov gentemot sin egen kropp. Hennes språk är väl också lite diskutabelt men hon har i alla fall hittat något som verkligen säljer och ger tittare i mängder..

Fått en liten undran.. hur stor är risken att kotledsinflammation återkommer? Är det så att om hästen fått det en gång är det lätt att det kommer tillbaka? Är det ett beteende dvs ridning man måste vara uppmärksam på så man inte återfaller i en felaktig nötande ridning?? Är det underlaget - hur ofta vågar man då rida i ex ridhuset.. tidigare var det nog 6 dagar i veckan - mycket för att My inte fick rida någon annanstans pga sin skada i axeln..  eller är det bara ridningen?? Ni får gärna kommentera hur mycket som helst i denna fråga... behöver lite infallsvinklar..



Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

Birgittas hästsida sa...

Det är inte alltid man vet SÄKERT vad som orsakat en kotledsinflammation.
Det kan vara så "enkelt" att hästen vrickat sig i hagen likväl som att
man suttit och ridit på massor av småvolter på dåliga underlag.
Ridhuset i just vårt ridhus är ju bra så jag har svårt att tänka mig att just det skulle vara orsaken i Rockys fall.
Om detta är första gången Rocky har haft kotledsinflammation skulle jag tänka mer "en gång är ingen gång" om du inte vet anledningen.

Birgittas hästsida sa...

Upps... Menade så klart UNDERLAGET i ridhuset!

Ninja sa...

Du har något att hämta från min blogg Mina Speglar!