måndag 15 mars 2010

Nu är det vår!

Ja nu kan man nog med gott samvete tycka att det är vår!

Nu är det gjort! Jag har varit ute och sprungit min första jogging tur för säsongen.

Tyvärr är jag ingen träningsnarkoman och inte heller en person med särskilt bra karaktär. Jag har alltid så höga ambitioner när våren kommer om hur mycket jag skall ut och springa varje eller åtminstone varannan kväll, men av erfarenhet vet jag att det sen kommer tusen grejor emellan. Jag är på resa med jobbet, jag hjälper My i stallet, måste handla, vädrets makter etc etc. I år skall jag för första gången inte tjata så mycket om detta fenomen - att jag springer alltså - utan mer se vad som händer.. Man vet aldrig, det har hänt förrut att jag plötsligt fick ett sådant sug och att det var kul att springa. De dagar jag inte kände för att springa eller om det var för dåligt väder tränade jag efter en video hemma.
Har sedan något år tillbaka en träningsdagbok på http://www.jogg.se/ så sagt och gjort, jag gick in för att lägga in dagens pass och fick klart för mig att det var ända sedan augusti 2008 den användes sista gången - jaha.. med detta kan man då konstatera att Henrik inte fått sin målmedvetenhet från mig i alla fall, fast gud vet var han fått den ifrån?? Hans pappa är ju inte heller något träningsorakel vad jag vet, men han kan ju ha ändrat sig, vad vet jag??. Jag måste försöka komma över en tränings DVD.. den jag hade förr var en VHS och det äger jag defintivt inte längre. Kanske jag kan hitta någon med yoga inslag?! Får nog kolla på typ cdon eller någon liknande nätbaserad försäljningssida. Jag lär aldrig gå in i en affär och köpa en dylik, där går gränsen.

Vad har jag annars gjort? Ja, jobbat såklart, hämtat mat till Tippen som för övrigt kräkts någon gång igen men denna gång känns det mer som det är vanliga hårbollar, det är ju en väldans fällperiod just nu. Jösses vad hår det kommer av dessa två katter, märk väl de är inte några långhårskatter utan helt vanliga - Panda skall vi inte prata om, han skulle jag kunna sticka en kofta av allt ludd han tappar.. stickning är ju så trendigt så varför inte egentligen..aviga och räta..


Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: