onsdag 24 mars 2010

Positiv saknad

Jag kände bara att jag var tvungen att lägga in ordet positiv i rubriken för att inte alltid vara så himla negativ i mina inlägg. Jag har ju bestämt att 2010 skall bli världens bästa år och då kan man ju inte vara negativ eller hur?

Idag var jag på möte med dressyrkommittén i Flyinge ryttarförening - vi skall snart ha en ny stortävling och därför behövde vi träffas. När jag körde dit tänkte jag med saknad på alla de turer My och jag åkt dit för att träna både dressyr och hoppning - känns som den tiden aldrig kommer tillbaka?! Tror att My saknar det ännu mer än jag. Framförallt att inte kunna rida Rocky på det sätt hon vill. Efter att det gick åt skogen med hennes axel i augusti förra året så har hon inte kunnat rida ordentligt - först för axeln och sen för Rockys kotleder - nu är hon helt återställd men inte han.. det blir ju jättetråkigt för henne. Önskar inget hellre än att han blir bra nu med en gång.. Är det kotledsinflammation igen skall jag köra samma behandling eller rättare sagt samma kosttillskott som Pepita fick på Rocky. Detta tillskott ger en positiv inverkan på ledvätskan (hon fick ju besvär med glidleden höger bak som en sekundärskada efter gaffelbandet). Hon blev ju helt bra  igen kanske pga detta kosttillskott eller pga specialskor, vad vet vi? Vi lär aldrig få veta sanningen, men det kan ju vara kosttillskottet!

Eller så är det som massören sa igår - att det snart är vår och sommar då blir många sådana skador bättre.. det vill vi ju gärna tro faktiskt.
Vi vill ju börja köra till Flyinge igen och både dressyr- resp hoppträna!! Saknar Granelundshallen och alla aktiviteter där.

Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: