söndag 21 mars 2010

Regn

Igår var det nog den första riktigt regniga vårdagen! Inte ens Panda tyckte det var särskilt trevligt utomhus. Det som är positivt är att all snö är borta från min uteplats!! Små vårblommor börjar titta fram!

Tippen får fortfarande inte gå ut, men jag tror inte ens att han hade funderat över att gå ut om han känt regnet i sin päls eller med sina tassar.. han gillar inte att vara utomhus lika mycket som Panda.

My skrittade ut en ganska lång tur på Rocky och jag gick som vanligt bredvid trots regnet!. Han blir väldigt nervös och rädd ibland av helt oförklarliga ting, exempelvis andra hästar som kommer eller som står i en hage bredvid!! Jag tror ibland att det är saker han hör - hästar måste ju höra mycket bättre än vi, tror jag?! Rocky var så söt - alldeles våt i pannluggen och ansiktet..

My tyckte inte att Rocky kändes lika halt igår. Kanske har han bara vrickat till sig i hagen i fredags, vi får väl se någon dag till. Jag skall ändå beställa en tid hos veterinären men kanske i slutet av nästa vecka, annars sitter My bara och känner efter hela tiden. Hon travade en kort bit på asfalt och han kändes bättre än i fredags i alla fall. Nu var ju detta på rakt spår, kan ju vara annorlunda på böjt. I skritten märks det inte alls men det gjorde det inte i fredags heller.

Ja, ja det är inte lönt att spekulera.. är det kotlederna igen så håller han för absolut ingenting för My har verkligen tagit det lugnt med igångsättningen. Långa skrittpauser in emellan trav och galopparbetet, ridit fram i skritt länge likaså efter passen, skrittat ut 2 ggr i veckan och vilat en dag så han har verkligen inte blivit överansträngd och vi har inte börjat hoppa honom ännu, travat bommar en gång. Nej, har det kommit tillbaka så vet jag inte vad man skall göra?

Däremot är han ju ganska kaxig i hagen även mot de som står i hagarna bredvid och i fredags hade han (han har det kvar än) ett 5-kronas stort bitmärke på halsen så antagligen har han stått och tjafsat med någon haggranne och då kan ju han ha gjort något annat också - rest sig och kommit åt järnrören som inhägnar hagarna med ett framben - vad vet jag..

Jag hoppade raskt i ett varmt bad när jag kom hem till min spamusik och tända ljus.
Henrik och Sara kom och åt middag med mig, det blev fläskfilé med chilipesto, sesampotatis och Jensens favoritsås - jättegott. Sara åkte hem tidigt, skulle träffa sina tjejkompisar för Felipe är hos sin pappa i Trollhättan, men Henrik och jag såg andra Twilight filmen "New Moon" - den var mycket bra. Jag gillar ju den romantiserade mystiken kring varulvar och vampyrer!


Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

filmen var ju bra eller hur!!?? puss H

Freppsi sa...

Jaaa, jag gillade den skarpt!