måndag 8 mars 2010

Tillfälligheter?

Nu är detta inte en blogg som går ut på att diskutera livsåskådningar än mindre religösa händelser men ibland undrar man vad det är som styr våra handlingar och framförallt våra beslut? Jag tror inte bara att våra handlingar resp beslut handlar om analys, erfarenhet och/eller sunt förnuft. Jag tror att det ibland kan finnas något annat med i bilden men vad?
Jag tänker lite på det här med Tippen - jag hade en tid för avlivning på eftermiddagen - han kräktes på morgonen så hade tiden varit kl 09.00 så hade jag åkt iväg och då hade det inte funnits någon Tipp längre.. nu fick han några timmar ytterligare och tillfrisknade åtminstone för stunden.. nu gläds man för varje timme resp dag Tippen fortsätter att vara frisk.. underbart men håll med om att det är märkligt?!

Igår red My Rocky i ridhuset och ville faktiskt att jag skulle filma! Det gick jättebra, visst är det massor att fixa till men han går stadigt och villigt.. dessutom är han söt och glad! De t o m travade lite cavaletti och då får han verkligen en bra steg även med bakbenen, vilket annars är hans problem, särskillt i galoppen.
Vi får väl försöka öva upp honom och bygga upp musklerna så att han får en bättre galopp - han hade det i somras innan alla olyckor inträffade..
..tyvärr har jag ingen filmkamera som jag kan ansluta till datorn annars kunde jag ju lagt upp en del av filmen här eller på youtube..
Idag har jag fått rapport att hon skrittade ut en liten runda helt själv och att det hade fungerat bra, fick bara hoppa av en gång när det kom en lastbil.. My har nämligen studiedag idag och är ledig så hon har redan varit hos Rocky..

När jag slutat jobba skall jag köra ut på Nova och lämna in ngr berlocker som gått sönder på mitt Tomas Szabo armband, köra till djurapoteket och köpa mer dietmat till Tippen och sedan skall jag köra ut med bilen till Micke som ev får byta turbon, ja dvs om det bara är turbon och inte ytterligare fel på motorn, annars skall jag kanske ge mig till och sälja bilen medan tid är.. någonstans går ju också smärtgränsen för hur mycket man skall laga den för?? Känns som om jag haft denna diskussion med mig själv flera gånger tidigare och det är väl så att jag har svårt att skiljas från mina "vänner" även t o m bilen!!


Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: