fredag 12 mars 2010

Medveten närvaro

Eftersom jag nu blivit så nyfiken på yoga och kollat runt lite, så har jag också ramlat över mindfulness eller medveten närvaro. Det hade jag nog mått bra av!
Jag är gärna sådan att jag jagar vidare i livet efter vad som kan finnas runt hörnet och tror hela tiden att jag på något sätt skall bli lyckligare längre fram om bara detta och detta inträffar.. Det är nog inte fel att hela tiden ha en morot men samtidigt måste man kunna stanna upp och njuta av det som är. Jag har så oerhört svårt att göra det även om jag blivit otroligt mycket bättre på det med åren så kanske jag skall läsa en bok i ämnet.. Känner att tiden kanske är mogen.. Går nog inom bokhandeln på väg hem!

Just nu känner jag att jag längtar efter att bara sitta och titta på havet och dess rörelse.. Oändlig frihet och okuvlighet.. eller se en häst röra sig i frihet skapar ett lugn och en harmoni, framförallt när man ser dem beta i solen i en gräshage.. känna värmen av solen sprida sig över hela kroppen och nå in i varenda cell i kroppen.. det är njutning..


Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: