onsdag 10 mars 2010

En stad i förändring

Ishavsvinden är kvar i Malmö trots att mycket snö faktiskt tinat bort.


Malmös gamla port mot Danmark och Europa är mycket kall och blåsig..


..säkert även den nya, dvs Öresundsbron.


Ett av de hus jag gillar mest i Malmö.
Jag tycker det är mycket effektfull med den gamla reklamen på husgaveln..
Gammal vet jag eg inte om den är men sättet att göra reklam på är fantastiskt tycker jag..

När Tippen blev sjuk tappade jag lite tråden i denna blogg, men har försökt hämta mig lite så därför lägger jag in några kul detaljbilder från min inredning i vardagsrummet..


Min franska kudde..

.. och min stolthet, en äkta Cobra telefon.. saker jag njuter av.. duken är inte min stolthet direkt men ett kul minne från Lefkara, på Cypern för 21 år sedan.. gissa om jag gick i en turistfälla, haha..

Meningen med livet är nämligen - enligt en filosof i Sydsvenskan idag - njutningen. Den tanken gillar jag! Plikter och en massa måsten kan ju inte vara meningen, eller hur? Livet måste egentligen gå ut på att njuta - njuta av det man gör och av tillvaron. Vi är ju alla olika och har olika njutningar, vissa kanske njuter av att städa, gå till sitt jobb varje dag vid samma tid - andra njuter av friheten att bara finnas till. Strosa runt i naturen - käna dofterna, sitta i solen och bli brun, känna doften av häst i ett stall, känna frihet och oändlighet när man tittar ut över havet.. Jag kan njuta av att hjälpa mina barn med en det ena och andra.. Jag vill inte städa däremot, men jag njuter av ett renstädat hus.. hmmm.. motsägelsefullt, eller hur? Kanske någon vill komma och städa åt mig??



Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: