tisdag 30 mars 2010

Snart påsk

Våren var på besök idag, sol på morgonen och på eftermiddagen. Fina påskliljor utsatta i stora härliga krukor på stan. Torsdag kl 12 slutar jag jobba och sedan är jag påskledig i 4,5 dagar och det skall bli jättesköönt - jag längtar verkligen till att bara få lov att vara ledig och göra "nothing at all".. hoppas kunna sitta och sola hela helgen..


Idag har jag jobbat ganska hårt - jag har att lagt in nya kurser på vår webbsida inför senvåren och hösten. Just nu är jag uppe i 123 olika språkkurser. Det är inget fräckt jobb utan bara tråkigt administrativt i vårt bokningssystem. Skall fortsätta imorgon. Sen kommer det lite mer roliga jobbet dvs korrläsandet innan vi släpper det på webben den 1 juni. Jag skall också ha göra en sammanställning av alla kurser som skall finnas med i "pappers"programmet.

Imorgon kommer en tjej som skall hjälpa My med Rocky. Känns det bra kanske My börjar träna för henne, men My ville även testa en annan tjej som jag känner via jobbet och som dessutom är domare. Annars kanske vi fortsätter med henne vi tränade för innan, men just nu vill My testa lite olika tränare och känna sig för och det tycker jag är helt rätt.

Jag har roat mig med att inreda ett kök med hjälp av IKEAs hemsida, nu ikväll - jag vet inte om det blev helt rätt men kul var det i alla fall!! Kanske kan man leva ut sin dröm endera dagen?
Tippen ligger och surar bredvid mig, han har fått sin dagliga dos parafinolja och det är han inte riktigt med på..!

Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: