lördag 29 maj 2010

Filmkväll

Angående Rocky så kan jag idag bara länka vidare till min stallkompis Birgittas blogg.
Inte utan att man blir både glad och stolt!

Jag kollade in fölet som idag fick vara ute ganska länge i gräshage med sin mamma. Hon har en underbar teknik för att nå ner till gräset med mulen. Frambenen är absolut för långa men om man knäböjer lite grand så når man.. jösses så söt hon är..

Idag skall jag grilla grillspett med äldsta dottern. Vi skulle sett första "Sex and the city" filmen men alla ex var redan uthyrda, killen i videoshopen sa att alla ville se den filmen just nu, så vi var inte ensamma om den tanken! Nåja jag tog en annan film, om en hund med Richard Gere och när jag nu efteråt läste innehållet så började jag nästa gråta redan - så detta lär bli en film med många näsdukar - typ Lassie..

Jag har idag varit riktigt duktig - varit på stor shoppingrunda och köpt saker som jag länge funderat på, bl a en hylla till badrummet däruppe och nya köksgardiner, sen har jag strosat i inredningsaffärer och det älskar jag ju.. skulle kunna köpa hur mycket som helst men ibland är det just bara ögat som behöver bli mätt av vackra saker.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Ninja sa...

Tittade på dina Italienbilder....jag ska göra ett nytt försök att komma dit längre fram. Ang. ridträning utomhus...jag har alltid hållit på med det, jag tyckte ridskolans uteritter var så tråkiga att jag alltid red dressyr utomhus och övade på det vi lärt oss inomhus. Jag fick så mycket mer energi och bjudning...
Med åren har jag lärt mig att all tid man umgås med hästar är träning. Så fort du kommer in i stallet läser hästen av dig. Så nu tränar jag alltid, det är alltid "allvar". På så sätt har jag fått ut mycket mer av ridningen :)