söndag 30 maj 2010

Fjordisar..

Mysan har varit på utflykt över helgen. Hon har varit hos sin kompis mormor och morfar som bor utanför Hörby på en bondgård med massor av hundar, ett antal hästar (fjordingar och en shettis), hönor och får.
Hon fick bl a lära sig att köra häst. Det såg jättemysigt ut..
Verkligen som en bild ur en saga..

Här är ekipaget..

Det är nog ganska kul att köra..

Här travar vi iväg men en lite shettis..

Härlig hage.. känns som den verkligen är oändlig..

Jag har blivit firad på morsdag av alla tre barnen, fick en jättefin blombukett. Vi åt en god middag - fylld fläskfilé och morotskaka i stället för tårta.. Nu har alla åkt hem och Mysan är hos sin pappa, vet ni vad jag tänker göra resten av kvällen? Jo jag skall frossa i Sex and the City - har fått låna boxen av Sara men jag skall bara se första cd'n. Där finns ju hundra avsnitt annars och så kul tror jag inte att jag tycker att Carrie och hennes kompisar är.. Jag har faktiskt följt den serien en gång i tiden, men det var några år sedan. Jag slogs också av hur unga alla skådisarna var i dessa första avsnitt, undras om det inte är 10 år sedan den sändes för första gången..
Aha, jag googlade det - första avsnittet sändes 1998, så jag var ganska nära..
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: