onsdag 12 maj 2010

Tidningsreportage och saknad..

Har precis varit och köpt senaste numret av tidningen Residence, som tyvärr har en mycket knapphändig hemsida och som inte ens är värt besöket. Tidningen är det dock inget fel på och i det senaste numret finns en artikel om svenskar som etablerat sig på Mallorca - bl a konstnärsparet Pärnilla och Stefan Lundgren  (Pärnilla är kusin till mina barn och hon är till vänster på bilden i sin och Stefans atelje i Palma)
Här är ett reportage om hennes utställning på Rialto Living i Palma. Rialto Living är en designgalleria som öppnats av Klas Käll (en skaparna av klädmärket Gant) mitt i gamla stan i Palma. Han sålde sin del av klädmärket och startade en inredningsaffär/designgalleria istället!

I tidningen Residence berättar man också om en annan kompisfamilj till Pärnilla och Stefan nämligen Micke och Johanna Landström som har hotellet i Portixol. Det stod i artikeln att bl a hade Michael Douglas och Catherine Zeta-Jones suttit i matsalen på det lilla hotellet - och då vill jag bara passa på att nämna att det har jag med!! Tjoho..

Vill ni läsa mer om hur Pärnilla och Stefan renoverade en ödegård utanför Båstad finns länken här.
Massor av inredningsbilder, klicka på bilderna så blir de större och man kan se detaljer mycket bättre -  jösses vad jag kan sakna dessa människor.. och Mallorca är en underbar ö!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: