fredag 7 maj 2010

Hästviskare

Nu skall jag berätta en hemlighet. Denna hemsidan ramlade jag över via en av min "bloggkompisar". Jag har alltid varit nyfiken på saker som inte är som man tror eller saker som är lite häxlika. Jag är väkdigt, väldigt nyfiken på just det här som ni finner på Carolines hemsida.

När vi hade köpt vår första ponny blev vi uppringda av en tjej som påstod sig ha känt henne för länge sedan. Tjejen berättade en otrolig historia om hästtjuvar, nationella hopptävlingar etc etc. I samband med detta kom jag via vår hoppträning för Tobias Grönberg i kontakt med en kvinna som sade sig ha haft en "hästviskare" till sin ponny. Denna person, hästviskaren hade berättat ponnyns historia och varför han var rädd och inte vill hoppa längre. Just då var jag inne på att hyra en sådan person som Caroline bara av nyfikenhet. Jag lade sedan detta projekt på hyllan, kände aldrig att det var nödvändigt att veta mer om Elliott och inte heller om Rocky, men Peppelina hade varit kul att veta mer om.. fortfarande..
Kanske har Rocky också något att berätta??
Dock borde hästviskaren se ut såhär och definitivt inte heta Caroline!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: