torsdag 6 maj 2010

Hästdag

Idag var det min tur att ta hand om våran buskille i stallet! Han sprang glatt ut i en hage med jag mockade. Hade ganska gott om tid så jag tog det lite lugnt och passade på att prata med en hel massa människor, vilket jag tycker är ganska kul! Måste ju nog säga att vi har väldigt trevliga stallkompisar i vårt stall. Har hyrt ut Rocky under lördagen när My konfirmeras till vår ena stallkompis, så skall hon även få tömköra honom som motionsalternativ. Känns bra!


Vädret just denna våren är knappt värt att omnämnas för det är skitkallt. För att lätta upp det och tänka på sommaren får ni här en bild på Rocky betandes med en vallmo i tränset!!

Handlade sedan sallad till pajerna och vatten att dricka, för dem som inte vill ha vin.

Jag har förresten glömt att nämna att i stora stallet finns ett sto som om sådär tre veckor skall få en fölis!! Det skall bli så spännande och kul. Har dock lite funderingar ikring hur detta skall gå till med fölis i hagarna etc. Kan ju riktigt se hur en liten busfölis rymmer under snörena..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: