lördag 1 maj 2010

Pajerna till konfirmationen (recept)



Quiche de Saint-Quirin
pajdeg
fyllning:
2 purjolökar
2 ägg
1/2 msk mjöl
1 ½ dl mjölk
2 msk grädde
75 g riven ost
50 gr mager bacon
Blanda allt.Lägg i det förgräddade skalet.

Grädda i 200 grader i ca 35 min eller tills den stannat.

Johannas Västerbottenpaj
pajdeg
fyllning:
2,5 dl matlagningsgrädde
2 ägg
2 dl västerbottenost
2 krm cayennepeppar

Blanda allt.Lägg i det förgräddade skalet.
Grädda i  200 grader i ca 35 min eller tills den stannat.

Jag gör också en broccolipaj på önskemål av Henrik som han och jag skall fika på en dag..
Till denna blandar jag lite av ovanstående recept - nvänder västerbotten ost men ägstanningen baserad på mjölk.

Här står den i ugnen och gräddas..

Även uteplatsen har blivit sommarfin idag. Alla utemöblerna har kommit på plats igen!! Bara parasollen som fattas. Snart dags för fika där, tror jag!! Till mina barns stora förkräckelse för de menar att jag alltid insisterar på att sitta ute om än det är alldeles för kallt! Vilket påhopp!! Fast lite sanning, kanske..


Titta vad som blommar i min rabatt.. jag vet inte om detta är en gulsippa eller en smörblomma?

Kanske inget av det?
Blogg listad på Bloggtoppen.seBlogginfo.seBloggar - Topplista Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: