söndag 30 maj 2010

Sex and the City

Det finns en sak jag är oerhört avundsjuk på hos Carrie i ovanstående TV-serie resp film.
Hennes jobb - jag hade jättegärna varit "kolumnist" för en tidning el liknande, tänk att få ägna sig åt det man tycker är absolut det roligaste även på arbetstid. Att skriva är absolut det roligaste jag vet. På någotvis är det där jag får utlopp för min estetiska ådra om man nu kan kalla det för något dylikt.
Jag kan inte musicera, jag kan inte måla men skriva.. när jag någongång får tid över skall jag gå en "skrivarkurs"..

Snart är det skolavslutning och sommar.. Henrik har redan sommarlov! Nu är han ledig en vecka och nästa måndag igen börjar han på NCC. Hur länge han jobbar där denna sommar vet han inte ännu, men det måste vara en underbar känsla att slippa läsa på kvällarna längre.. oj vad jag unnar honom den friheten!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: